Emil Schouw

Fysioterapeut, BSc, og Osteopat D.O. M.R.O.DK

Emil er har en Bsc. i Fysioterapi og en D.O. i Osteopati fra International Academy of Osteopathy. Derudover certificeret i adskillige test-redskaber og kurser inden for Functional Medicine.

Emil har tidligere arbejdet, som professionel fodboldspiller og det var frustrationen over, at han ikke kunne få permanent hjælp til sine skader, der gav ham drivkraften til at gå behandler-vejen for at hjælpe andre.

Kroppen har en evne til at løse langt de fleste problematikker selv, hvis de rigtige forhold er til stede. Det er Emils passion at finde de bagvedliggende årsager til en given problematik og på sigt gøre klienten uafhængig af behandling.

“Sundhed og livskvalitet er mange ting og det som fungerer for den ene, behøver nødvendigvis IKKE at fungerer for andre”. Emil ser det derfor for sin fornemmeste opgave at tilpasse sin behandling og rådgivning til den enkelte klient, så de i fællesskab kan opnå de ønskede resultater på den korteste tid”

Til dagligt behandler Emil alt fra dansere på Operaen (Dansk Danseteater) og andre professionelle atleter til mennesker med mere hverdagsrelaterede problematikker. Derudover har Emil en stor viden omkring fordøjelsessystemet og hjælper særligt klienter, som har problemer relateret til dette.

Ved siden af de daglige konsultationer, er Emil ejer af en undervisningsvirksomhed for sundhedsfaglige og manuelle behandlere, hvor han videregiver sin viden og selv dygtiggøre sig fagligt og formidlingsmæssigt.

Derudover er Emil meget aktiv både med løb, klatring, boldspil og styrketræning, som han nyder at dele med sine venner, kæreste og familie.

Skriv til Emil direkte på es@causaklinikken.dk eller ring/sms på telefon 22 49 49 27

Causa er medlem af Danske Osteopater

Spørgsmål? Kontakt Causaklinikken: