Peter Bjerregaard Kiel

Osteopat D.O. M.R.O.DK
Autoriseret Osteopat

Fysioterapeut BSc

Peter er uddannet fysioterapeut og osteopat på IAO i 2012 og har været hos Causa – Klinikken for osteopati og fysioterapi siden 2012.

Peter forsøger altid at finde og behandle årsagen til det problem patienterne henvender sig med. Ved at kigge på beskrivelsen af et rask menneske er det selvsagt ikke altid lige nemt at finde den rigtige løsning. Han undersøger og behandler stort set alle slags mennesker, men har størst interesse og erfaring indenfor migræne, hovedpine, smerter i nakken, samt løb og træning.

Peter har stor viden om alle former for træning men den sande nørd kommer frem når det handler om løb, løbestil, fødder og løbesko. Han er samtidigt den på klinikken der behandler børn og babyer.

Personligt er og har Peter altid været en glad løber og løbenørd og de sidste 20 år har han kombineret løb med styrketræning. Når det handler om styrketræning ved han derfor rigtig meget om de forskellige metoder indenfor fitness, styrkeløft, bodybuilding osv. Han kender de fleste legender og deres metoder indenfor alt fra stærkmand konkurrencer til bodybuilding og de legendariske kenyanske løbere.

Peter er gift og har to børn.

“Et rask menneske er i virkeligheden et menneske der er god til at kompensere. Med andre ord, god til at tilpasse sig de forskellige påvirkninger ethvert menneske udsættes for dagligt.

Det kræver en stærk og sund krop der fungerer for at kunne overkomme fysiske skader, stress, forurening, træning, dårlig kost, dårlige arbejdsstillinger osv. for bare at nævne nogle af de påvirkninger vi hver dag møder. Faktisk ligger rigtig mange mennesker lige på grænsen af hvad de kan kompensere.

Når vi bliver overbelastede og derved mister evnen til at kompensere begynder vi at reagere uhensigtsmæssigt og det viser sig på mange forskellige måder.

Vi bliver ofte ramt i vores svageste punkt først og det er selvsagt vidt forskelligt fra person til person.

Det kan f.eks. vise sig i form af smerter, autoimmune sygdomme og allergier eller symptomer der har en mere psykisk karakter. Fælles for disse problemer er at de ofte behandles med dårligt resultat i det offentlige sundhedssystem.”

Peter er Medlem af Registrerede Osteopater Danmark.

Ring/sms til Peter direkte på telefon 51809249 eller send en mail på pbk@causaklinikken.dk

Causa er medlem af Danske Osteopater

Spørgsmål? Kontakt Causaklinikken:

Osteopat og fysioterapeut i København Logo

Hvad siger andre om Causaklinikken

Pia Christensen
Pia C.
11:25 30 Jun 18
Jeg har gennem en årrække haft Kim Dudek som behandler og har altid fået en yderst kompetent behandling samt svar på alle mine spørgsmål. Min voksne datter har også gået hos Kim Dudek og været ligeså tilfreds. Jeg kan varmt anbefale ham.
Michael Stærk
Michael S.
16:18 13 Mar 18
Jesper Birkedal har udført mirakler for mig flere gange. Hjælper dine skravanker ikke hos fyssen eller kiropraktoren eller lignende, så tøv ikke med at tage forbi ham. Meget rådgivende og kompetent behandler - og stort serviceniveau. Kunne jeg give mere end 5 stjerner, så havde jeg gjort. det.
Maria Christensen
Maria C.
11:42 15 Nov 17
De fortjener intet mindre end 5 stjerne. De har virkelig meget viden om kroppen, og hvordan den fungerer. De er gode til at fortælle, hvad de gør og hvorfor de gør det og man føler sig i trygge hænder og altid godt tilpas i klinikken.
Janne Staal
Janne S.
11:46 29 May 17
Fantastisk sted hvor man som person er i centrum...! Kun de varmeste anbefalinger. Bruger Peter Bjergaard, og kan kun varmt anbefale ham.
Medlem af Danske Osteopater

Causa – Klinikken for Osteopati og Fysioterapi